Plany znaczących zmian w harmonogramie weekendu Formuły 1 są coraz bliższe realizacji. Ekipy od kilku tygodni dyskutują nad zmianami, które mają pomóc obniżyć koszty ich funkcjonowania.
Niedawno donosiliśmy, że zespoły przyglądają się możliwości zredukowania liczby dni testowych przed sezonem a także rozważają możliwość skrócenia piątkowych treningów.W Kanadzie plany te przybierają coraz bardziej realnego kształtu. Według doniesień, ekipy [wchodzące w skład Grupy Strategicznej F1] uzgodniły już, że w przyszłym roku w piątki odbywać się będzie tylko jeden 90-minutowy trening, który dodatkowo rozpoczynał się będzie po południu, być może nawet o godzinie 17:00 czasu lokalnego.
Zmiana ta ma pozwolić personelowi zespołów przybycie na miejsce Grand Prix jeden dzień później niż dotychczas, co z kolei ma pomóc znacząco oszczędzić pieniądze na kosztach zakwaterowania.
Pomysł ten ma na razie poparcie zespołów, jednak aby został wdrożony w życie musi zostać najpierw zaakceptowany przez Komisję F1 a później przegłosowany przez Światową Radę Sportów Motorowych.
Oba ciała zarządzające F1 mają zaplanowane spotkania jeszcze w czerwcu i wielce prawdopodobne jest, że uchwały te zostaną zaakceptowane, niemniej promotorzy wyścigów, którzy wchodzą w skład Komisji F1, mogą uważać, że zmiany te negatywnie wpłyną na sprzedaż biletów, mimo iż przesunięcie treningu na późne popołudnie miałoby pozwolić pojawić się na torze większej liczbie kibiców, którzy w ten sposób nie musieliby brać wolnego dnia pracy.
Innymi zaakceptowanymi przez ekipy zmianami, o których już donosiliśmy jest powrót do zakazu testów w trakcie sezonu oraz ograniczenie liczby sesji testowych przed sezonem, a także rozszerzenie godzin obowiązywania reguł parku zamkniętego, tak aby zespoły nie miały już możliwości dowożenia nowych części ze swoich fabryk w ostatniej chwili w trakcie weekendów wyścigowych.
06.06.2014 14:33
0
Jak by w ogóle zaprzestali ścigania to by wtedy mieli oszczędności. Taką mam koncepcję.
06.06.2014 14:35
0
najlepiej jakby stworzyli roboty zamiast mechników obsługujacych zmiane kół podczas pit stopów i na tor wysyłali tylko kierowców, a wszystkim sterowali ze swoich fabryk ;-)
06.06.2014 14:37
0
Może zaoszczędzą trochę kasy, ale z drugiej strony sami sobie szkodzą. Zacytuje "Innymi zaakceptowanymi przez ekipy zmianami, o których już odnosiliśmy jest powrót do zakazu testów w trakcie sezonu oraz ograniczenie liczby sesji testowych przed sezonem'' - po co im ograniczeni liczby dni testowych, koro jak nie chcą to nie muszą przyjeżdżać ?
06.06.2014 14:44
0
Proponuje zaopatrzyć się w super, hiper system PlayStation i nazwać to transmisją z F1. Oprócz zagwarantowanego bezpieczeństwa na torze, będzie można zredukować cały personel obsługujący fabryki, tory i hotele. Kierowcy będą mogli zapuścić piwny brzuch i nie wychodzić z domu podczas treningów. Wszyscy będą szczęśliwi.
06.06.2014 14:46
0
I żeby bolidy były z surowców wtórnych?
06.06.2014 14:52
0
@Hamcio20 -daj RBR, Mercedesowi, Ferrari czy MClarenowi możliwość dłuższego testowania to odjadą na 5 sekund... Przecież chodzi o cięcie kosztów... Ci co nie mają kasy na tym zyskają! Bogaci z niegraniczonym budżetem trochę stracą...
06.06.2014 15:07
0
Może niech symulatory fabryczne połączą on-line i będą się mogli ścigać. Jak tak dalej pójdzie, to sezon 2020 będzie wyglądał następująco: - Sobota: po prezentacji nowych bolidów zawodnicy wyjechali na tor w celu ustalenia kolejności do startu w wyścigu. Po piętnastu minutach i czterech czerwonych flagach wyłoniono zwycięzcę jadącego bolidem Ferrari. - Niedziela: po pasjonującym wyścigu, który ukończyło 12 na 30 startujących maszyn zespół Ferrari potwierdził swoją supremację zajmując dwa pierwsze miejsca. - Poniedziałek: na konferencji prasowej kierownictwa pozostałych ekip potwierdziły, że od tego momentu zajmują się rozwojem konstrukcji na rok 2021. Ewentualne starty w kolejnych wyścigach będą traktować jak testy nowych konstrukcji. Zespół Ferrari zdementował plotki, jakoby miał wycofać się z dalszej rywalizacji z powodu braku konkurencji - " Mistrzostwo jest naszym celem i dowieziemy je do końca sezonu".
06.06.2014 15:19
0
Chciałem napisać jakiś sensowny komentarz do tego, ale po prostu brak mi słów. " To są ręce, które opadają " @ EryQ - wiesz co ... może to by miało sens. Do kija wafla, ju7ż wolę żeby 3-4 bolidy miały samochody szybsze od środka stawki o 5 sekund niż rzucanie monetą, kto wygra Hamilton czy Rosberg ( choć jest to zawsze ciekawsze i mniej mdłe od drugiej połowy 2013 ) Co do cięcia kosztów to tutaj zaoszczędzą tysiące, a stracą miliony. czasem mam wrażenie, że rządzącym państwami czy wielkimi organizacjami mają siano w głowie.
06.06.2014 15:25
0
@8- nie irytuj się... IMO bogaci wybrali chyba dla nich najmniej inwazyjny sposób na ograniczenie kosztów co muszą zrobić...
06.06.2014 15:41
0
ej chłóopaki mam pytanie. dziś chciałbym obejrzeć F1 na skyspots, więc czy muszę miec konto żeby oglądać ?
06.06.2014 15:56
0
rok temu mówiłem, że za jakiś czas będą się ścigać na symulatorach... Jak dla mnie to f1 powinna być pokazem co można, a te wszystkie przepisy w piach. Wie ktoś czy na ktoryms polsacie są dzisiaj pierwsze treningi?
06.06.2014 15:59
0
@10 A co myślałeś, że za darmo??? Nigdy się nie nauczą niektórzy...
06.06.2014 16:00
0
na polsacie sport extra miały być
06.06.2014 16:21
0
Koledzy i koleżanki, są transmisje z symulatorów na portalu simracing. Można oglądać i nie tylko F1. Pozdrawiam.
06.06.2014 18:38
0
Ja to racej polecam transmisje z formula-simracing (FSR) ;) emocji więcej niż w prawdziwej F1 a i komentarz lepszy niż na polsacie ;p
06.06.2014 20:56
0
Takie informacje przypominają mi właśnie dlaczego od kilku wyścigów nie oglądam już F1.
06.06.2014 22:20
0
@10 Tak, możesz za darmo. Na vipboxus.eu (mogę pomylić końcówkę). Oglądam tam cały sezon w tym roku i jest spoko :)
06.06.2014 22:21
0
I bez zakładania konta.
07.06.2014 09:29
0
"Ci co nie mają kasy na tym zyskają!" Jak nie mają kasy to co robią w F1? -.-
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się